lördag 16 juli 2011

Så här är det.

Tänkte skriva lite om vad som komma skall och vad som hänt det sista. I dag åker jag söderut för att delta i Sövde halv Ironman. Det ska bli kul att tävla lite och testa på utrustning och kropp. Sedan börjar min semester då familjen tar husvagnen och åker norrut mot O-ringen. Det blir några dagar av hård löpning som jag räknar med att komplettera med några vändor i våtdräkten i Östersjön/eller den sjö som ligger närmast.
Senaste tre veckorna har varit ganska lika varandra. Jag har gått upp med hönan varje morgon och jobbat antingen i källaren eller målat på huset med P1 i lurarna. Lunch framåt 14 och sedan träning på eftermiddagen. Så jag har inte tränat jättemycket snarare dragit ner på träningen lite grand, men det känns helt ok. Jag börjar längta till förändring i livet, vilket kommer att starta nu i helgen då jag inte kommer att jobba med huset på några veckor. Kan tänka mig lite att jag har den känslan en gravid har när det börjar närma sig nedsläpp? Ska bli skönt att få det gjort, ett event som är både smärtsamt och roligt? Efteråt kommer det att finnas betydligt mindre tid då både jag och frugan kommer jobba heltid och mer där till igen.
I torsdags körde vi brickpass i Klevabacken igen, vi var samma gubbar bara att orienterarn inte var med. Ett bra pass och jag kände mig stark. Konstigt nog var jag några sekunder långsammare i går än förra gången.
Jag har tänkt ganska mycket på detta halvår och känner mig lyckligt lottad som fått denna möjlighet. Det har varit fantastiskt roligt. Det är så jag blir sugen på att fortplanta mig igen bara för att få göra om detta om 7 år.
Om 7 år är allt annorlunda, då är Tindra nästan 18 år och Emia 14 år. Jag själv 43 och i mitt livs form?
Hur det gick med multisporten? Jo det var lyckat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar