onsdag 3 augusti 2011

På plats

Nu är vi i Kalmar. Vi kom hit igår på eftermiddagen efter att ha varit i Vimmerby och hälsat på kompisar. Det var mycket trevligt i Vimmerby. Förutom att hälsa på så var vi på Astrid Lindgrens värld vilket uppskattades mycket av barnen. När vi kom fram i går så letade vi upp starten för simningen (Kattrumpan) och jag blötte ner våtdräkten i några minuter. Det var 22 grader i vattnet och mycket alger och slem. Inte så fint vatten som på andra sidan Sverige, på bästkusten. Hade ingen lust att simma egentligen.
Idag testade jag cykelbanan på Järnmannen. Den var lite mer kuperad än vad jag hört att den skulle vara men ganska platt ändå. Vädret var kanon men jag kände mig ganska seg och omotiverad. Hade lite känningar i höger knä och kände mig lite nere. Det blir nog bättre på lördag! Efter träningen åkte jag ut till Öland, dit familjen cyklade medan jag testade banan. Där träffade vi släkt och tog en titt på Borgholm.
När jag tänker på tävlingen får jag en liten klump i magen och tänker att på att jag inte tränat så mycket de sista veckorna. Samtidigt som jag känner mig nöjd med att ha tagit det lugnt de senaste veckorna. Jag är nog ganska nöjd med förberedelserna. När jag tänker på tävlingen så föreställer jag mig att det blir riktigt jobbigt de sista 6 milen på cykeln och att sista halvan av löpningen kommer att vara en mental kamp mellan kroppen och hjärnan. Men att hjärnan kommer vinna den kampen med hjälp av alla nära och kära som stöttar både på plats och hemma i soffan (eller var de håller hus). Jag känner många som kommer heja på mig på plats och det ser jag fram emot. Jag hoppas att de som är på plats och tittar får bra väder. Tyvärr för dem men bra för mig så visar vädret just nu på 19 grader och regn.
Jag har många gånger fått frågan på vad jag satsar på för tid och jag kan ärligt säga att målet är att ta mig runt. Jag gissar att klockan kommer att landa på 11:XX eller 12:XX men jag känner att det inte riktigt har någon betydelse om det blir mer än så. Det kommer att bli tungt och jobbigt men framför allt kul!
I morgon ska jag testa löparbanan, det ser jag fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar