måndag 9 maj 2011

Nähäpp om man skulle ta och flytta utomlands?

Jo, det är nämligen så att jag är fantastiskt nöjd med helgen! Och mycket tack vare det fina vädret. Sol och nästan vindstilla på lördagen, som spenderades i korta cykelbyxor och endast en tunn cykeltröja.
I vissa länder är det tydligen så här jämt. Om jag flyttar till en sådan plats kan jag ha det så jämt. Tänkt att varje dag ge sig ut i tunna kläder och motionera, inte behöva pälsa på sig. Eller att gå några kliv ner till ett alltid ljummet vatten och simma en sväng. D-vitaminbrist skulle inte finnas i vokabulären. Varför inte flytta till ett sådant land?
Vad gjorde vi i det fantastiska vädret då? Jo vi hade en kick off med den nystartade multisportsektionen i FAIK orientering. Vädret var som sagt underbart och det gjorde dagen perfekt. Min bästis var på besök för en träningshelg så vid 9 blev vi hämtade av multisportarn och åkte ner till Kyrkekvarn för att sätta ut lite kontroller.

Sedan cyklade jag och min bästis hem till Falköping. Vi tog en liten omväg förbi Tidaholm och in mot Ekedalen, sedan över Åsle. Tyvärr var mitt kartminne och min Västgötska geografi inte riktigt med mig vilket gjorde att vi tog en alternativ väg som var lite längre.
Det var även så att tidplanen var lite optimistisk från början. Så när vi kom hem var vi supereffektiva, vi ställde in cyklarna, värmde mat, åt, drack, packade bilen, fyllde på flaskor, bytte om och körde till samlingen. Vi gjorde allt detta på 15 minuter och blev bara 10 minuter sena.
I Kyrkekvarn gjorde vi oss klara för mountainbikeåkning. Det blev riktigt bra på spåren vid Sandhem. Sedan satt vi och stekte oss i några minuter med rabarberpaj hos Pia och Bosse innan vi cyklade tillbaka till Kyrkekvarn för orientering och paddling.

Efter avslutad träning badade vi som vågade innan vi grillade mat.

Eller också kanske jag inte skulle flytta, jag älskar ju verkligen Sverige. Jag älskar vintern med snö, att åka skidor, vitt vackert och tyst. Jag älskar våren med vitsippor, småfåglars sång och knoppar. Jag älskar hösten med träd som lyser i rött och gult när luften är frisk, kall, blå och insektsfri. Jag älskar alla fyra årstiderna.
Jag hade ett alternativt namn till detta inlägg och det var ”Omväxling förnöjer”. Min fru säger det ganska ofta, omväxling förnöjer alltså. Och jag håller med henne. Ingen glädje utan lite motgång eller gnissel, man uppskattar allt mer om man får kämpa lite för det. Sedan kan man ju fundera på hur bra det är att ens fru säger omväxling förnöjer, gäller det även partnern?

2 kommentarer: