torsdag 5 maj 2011

Janne 2.0

Efter Järnmannen (måste ju planera lite) så ska jag försöka att uppgradera mig till Janne 2.0. Med det menar jag att bli en bättre människa. Bättre på vadå tänker ni. Bättre på allt tänker jag. Framför allt mentalt då jag troligtvis är i mitt livs bästa fysiska form efter några dagars vila. Men jag skall inte förfalla fysiskt heller, jag ska nog köra lite mer multisport och mindre triathlon efter Järnmannen.
För att knyta an till tidigare inlägg om vanans makt och slentrian så borde jag göra lite kreativa tankeövningar, lite nya grejer för att bli smartare och kunna uppgradera till 2.0. Hur då? Jo, jag låg och tänkte en dag och kom på att man borde kunna plocka bort alla pluraländelser på substantiven. Borde inte det gå? Rent matematiskt gör de ju knappast någon nytta, för vad har det för betydelse att man vet att något är till antalet mellan 2 och oändligheten? Jag är ju inget språkgeni direkt så det borde ju underlätta för mig och alla andra också? Inte för att jag har problem med pluraländelser men rent generellt är de ju onödiga?
Så denna vecka ska jag försöka att plocka bort alla pluraländelser när jag pratar, vi får höra om jag lyckas.
I helgen var det 10MILA som jag skrev sist. Jag hade mycket roligare än sist och frös inte lika mycket. Men jag blev lite besviken över ”långa natten” då den inte alls blev som tänkt. Det berodde på att de före mig tog tid på sig, de gjorde inte fel eller dåligt, men jag hade inte räknat med att det skulle vara ljust när det kom tillbaka. Vi växlade över ganska sent till min sträcka vilket gjorde att jag knappast hade någon hjälp av att man fick hänga, nästan alla andra hade ju sprungit färdigt den sträckan när jag stack i väg. Hur som helst så gick det ok, bommade lite på 1:an sedan gick det bra.

I veckan har jag tagit det ganska lugnt och funderat på om jag är allergisk eller om jag har ont i halsen för att jag är förkyld. Så det blev ingen träning förens onsdag, igår alltså, då jag cyklade 7 mil. Halsen blev inte sämre av cyklingen så det är nog allergi?
Till helgen vankas det träningsläger i både multisport och triathlon, så många timmar träning väntar. Det ska bli riktigt roligt. Apropå riktigt roligt och Janne 2.0 så formligen älskar jag detta klipp:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar