fredag 29 april 2011

En vecka av OL

OL = Orienteringslöpning
Måndag kväll samlades FAIK OK multisportkommitén för ett möte. Vi satt i några effektiva timmar och planerade Kick off och säsongen framgent. Jag han med en tur på cykeln i bra tempo innan. Det blev 4,5 mil. Multisporten kommer bli rolig och kommer riktigt bra!
Tisdagen flöt även den fram i orienteringens tecken. Jag tog på mig ryggsäcken fram på eftermiddagen och sprang ut till Gudhem där vi hade en 10MILA träning med Gudhem. Det blev lite längre än väntat och med löpturen till Gudhem kom jag upp i drygt 22 kilometer. Ganska tunga kilometer, antingen med ryggsäck eller i skogen. Orienteringen var riktigt rolig och vi var ganska många. Efter det var det dusch i GIF-stugan. Vi fick sedan fika och en bra genomgång av Tomas om helgens kommande drabbning. Jag ska springa ”Långa natt”. Det är orientering 16,5 km, i skogen, fågelvägen, på natten. Det kommer att bli en riktig utmaning.
På onsdagen var det banläggarkurs. Jag, multisportarn och orienterarn ska hålla i en lokal orienteringstävling. Så vi var ute i skogen med en av orienteringsklubbens eldsjälar för att lära oss av mästaren. Det var givande och avslutades med kaffe och köttbullsmackor som jag fixat.

Det blev alltså ingen kvällsträning, som tur var hade jag simmat en sväng på förmiddagen så det var inget dåligt samvete som låg och gnagde.
På torsdagen var det orienteringsträning, kanske inte så mycket för mig då jag är ledare för minsta gruppen. Så det var upp på berget och förbereda genom att sätta ut kontroller innan barnen kom. Sedan orienterade de i en timme.

Efter det var det multisportträning. Vi var 4 som drog i väg och tränade mountainbike. Det var riktigt roligt.

Fredag var ytterligare en dag med krydda av multisport. Jag och längdskidåkarn drog i väg till Billingen och körde mountainbikemilen. Det var första gången för mig och det var det roligaste spåret jag kört på hittills. Efter det åkte vi till Simsjön där vi skulle hämta en kanot som vi köpt. Vi passade på att paddla en svänga innan vi lastade på hela konkarongen på bilen.

Nu är klockan alldeles för sent och i morgon ska jag gå upp i ottan för att åka buss till 10MILA där jag ska springa långa natten. Alltså orientering hela helgen.
Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar