söndag 30 januari 2011

Intet nytt under solen

Eller inte så mycket i alla fall. Lördag förmiddag ägnades åt skogen precis som fredagen. Efter lunchen så åkte jag till Örserum och sprang en sväng under solen. Tog det lugnt och sprang två varv runt by så det blev nästan 12 km och vaden kändes fin. Att jobba i skogen känns som mycket bra lågintensiv grundträning. Slita, dra, lyfta och hugga stärker många små muskler. Det blev även några maximala marklyft på det. Trodde att jag skulle få grym träningsvärk efter passen i skogen men det verkar som jag klarade mig rätt bra, lite stel mellan skulderbladen bara. Sedan packade vi ihop och jag och Emia drog hem till Falköping via ett stopp på A6. Hemma blev det en lycklig återförening och lördagsmys.

På söndagen blev det ett nytt pass under solen, denna gång ett snabbt skidpass efter att jag och Emia halkat runt ett varv på blåa spåret. Jag körde nog om lika många på vägen till bommen som jag och Emia blev omkörda av, så det blev oavhjort. Lammfärsbiffar med en rejäl salland till lunch, 25 minuter i soffan och sedan sprang jag till simträningen.

Och nu kommer det en lek! Vilken ska bort och varför?

3 kommentarer:

  1. Både termos och klocka ska ju bort. Gammal klocka och kaffe hinner du ju inte med i träningen... :)

    SvaraRadera
  2. Klockan ska bort! Timmersax, brytjärn och kaffetermos är arbetsverktyg för en riktig skoghuggare. Klockan behövs givetvis inte här, man går upp med solen och slutar när det blir mörkt, äter gör man när man blir hungrig.

    SvaraRadera
  3. Hade tänkt att svara fel, fel, fel. Men Mårten hade ju rätt, rätt, rätt.

    SvaraRadera