fredag 28 januari 2011

Jag är rökt!

I går, efter lunch, åkte jag och Emia hem till mina föräldrar i Örserum, SM-byn. SM-byn? Ja, jo det kan man ju kalla Örserum i och med att Örserums IK arrangerat SM i triathlon över olympiskdistans 3? gånger. Och kanske i år också? Jag försökte ta reda på det men lyckades inte nyss. I år går Örserums triathlon den 19 juni, vilket inte känns optimalt då det är dagen efter Vätternrundan men jag räknar med att köra båda ändå.
Hur som helst så njöt jag av solnedgången i Örserum genom att åka skidor och springa en sväng.


Under tiden så spöade Emia farfar i skitgubbe. När jag väl kom hem så lyckades de spöa mig också. Det känns inte bra, en 6 åring och en pensionär gjorde så att jag blev skitgubbe två gånger på raken. Inte bra! Men otur i spel och tur i kärlek.

I morse gick jag upp vid 8 och tog Mivitotal premium, Morepa och gröt med blåbär, banan och yoghurt. Efter det åkte jag till min svägerskas föräldrar för att leva ytterliggare en dag som Wassberg (och hjälpa bror Rehn med veden). När jag kom dit körde bror Rehn motorsåg för fult och innan han kom så var det två älgar där. Så när jag kom dit hade det varit en hel hög med klövdjur där. Apropå hög och klövdjur, gissa bajset:

Vem är den skyldiga?

Bror Rehn körde motorsåg och traktor och jag eldade ris. Där av titeln till detta inlägg, jag har hela dagen befunnit mig i risröken och är precis lika rökt som isterbanden från Hugos chark som jag ska gå ner och steka på nu. För den obildade är Hugos isterband en delikatesvara från Örserum. Borde inte det vara första pris i Örserums triathlon?

2 kommentarer: