onsdag 26 januari 2011

Spik i foten

Ja eller ont i vaden? Jag var hos naprapaten i går, hon tyckte inte det var så farligt. Lite el (bra grejer), massage samt terapisamtal och jag var på fötterna igen. På kvällen höll jag i FAIK orienterings intervallträning och vaden kändes riktigt bra. Jag tog inte i med höger vad utan "sprang bara med 1 ben", det var annorlunda och ganska nyttigt. Jag ska nog testa att springa med bara ett ben fler gånger. Löpningen blev nästan 1 mil trots allt.

Idag har det blivit 33 km skidor i en underbar soluppgång på berget. Vackert som alltid där uppe.
Notera månen som är halv. Efter skidorna cyklade jag lite i källaren till en dålig deckare. Jag körde fartlek eller med andra ord spontana intervaller. Hur som helst så blev jag duktigt varm överallt vilket jag inte var efter skidorna. Det var minus 10 på berget och det bet bra i ansiktet då en lätt bris möte upp från norr? vilket gjorde att skägget växte.



Fick ett mess från skidåkarn, han bangar Västgötaloppet på söndag och jag tror faktiskt att jag gör det också. Jag är nämligen rätt nöjd med att seedat in mig i 4:e led efter Intersportloppet i helgen. Det finns ju dessutom andra saker att göra en söndag, till exempel åka skidor på berget!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig blogg du har skaffat dig! Jag hoppas det blir många spännande inlägg här framöver. Det ska bli spännande att följa din satsning!

    SvaraRadera
  2. Tackar Rasmus, jag ska göra vad jag kan både här och i min kostym av svett.

    SvaraRadera