måndag 24 januari 2011

Träningsläger eller inte

I helgen var jag upp i Orsa på något som jag föreställt mig skulle bli ett träningsläger. Jag var där för två år sedan och åkte ca 16 mil. I mitt huvud hade jag tänkt att nu är jag en mycket bättre skidåkare och i bättre form, det borde borga för ännu flera mil? Men jag hade ju även anmält mig till ett seedningslopp inför Vasaloppet som jag planerar att åka. Jag hade nog inte tänkt igenom upplägget tillräckligt mycket. För nu blev det ju mer ett tävlingsläger, jag kom inte upp i mer än dryg 10 mil och då stod seedningsloppet för 44 km. Jag vill ju inte köra slut på mig innan loppet och jag var ju lite mör efter loppet så det blev inte så många mil.

Men jag är nöjd ändå. Jag åkte ju ett för mig bra lopp och jag hade mycket trevligt och roligt under hela resan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar