lördag 11 juni 2011

BarnBördshuspass ger mjölksyra

Jag var ju på bröllop förra helgen och träffade mycket trevligt folk. Blanda annat järnmannen från Skövde. Så det blev mycket träningssnack under bröllopet och även ett lugnt löpass ihop dagen efter. Jag fick även till ett andra träningspass på söndagen då vi åkte och hämtade barnen i Örserum. Det blev första passet med våtdräkt för säsongen. Hade inte behövt våtdräkten då det var varmt och skönt, 19,8 grader. Som ni ser står jag på startplatsen för Örserums triathlon som går av stapeln 19 juni. Då ska jag heja på en massa kompisar.

Om man sammanfattar veckan ur ett Inga-Pelle perspektiv så gick det inget vidare. Jag drack både kaffe på hotellfrukosten och bröllopet. Jag drack även alkohol flera gånger under bröllopshelgen men måndag till och med torsdag gick bra och jag åt inga sötsaker på hela veckan. Den väntade huvudvärken i början av veckan uteblev som tur var.
Måndagen startade med en orienteringssprint i Skara och avslutades med ett långpass cykel med ett gäng från stan. Vi åkte på gamla banvallen från Kinnarp till Tranemo i ganska tuff motvind. Vinden mojnade rejält tills det var dags att vända hem, annars var det ett soligt och fint kvällspass. Efter 14 mil, när vi nästan var hemma, så fick jag punktering - igen. Kvalitén på cykelbanan var mestadels bra men på sina ställen var det stor risk för punktering, lite konstigt att den inte kom tidigare. Men det blev över 10 mil på bilfri cykelbana, lyxigt.
I tisdag fick det bli lite vila.
I onsdags hade vi möte med multisportkommittén. Innan mötet så klämde vi in ett träningspass. Jag cyklade till skidåkarn där vi skulle samlas men på vägen dit blev det punktering igen! Så han fick komma och hämta mig, skjutsa hem mig för ett cykelbyte. Sedan blev det ett BB-pass. Jag gillar BB-pass. BB står för Back-Brick-pass. Brickpass för er som inte vet, är när man byter mellan cykel och löpning. Detta gjorde vi en massa gånger och sedan cyklade och sprang vi i backe. Vädret och sällskapet var perfekt. Förutom mig och skidåkarn var orienterarn och multisportarn med. BB skulle även kunna stå för BarnBördshus, där man föds alltså. Man blir ju så trött av dessa pass så att man känner sig pånyttfödd. På BarnBördshus får de nya modersmjölk, på ett BB-pass får man mjölksyra.



Efter passet bjöd skidåkarn på taccos och vi planerade en multisporttävling vi ska arrangera den 9:e juli. Jag länkar en inbjudan när den är klar.
I torsdags sprang jag 25 km med förra årets SM6:a Järnmannen i Kalmar. Det regnade och var riktigt skönt. Tur att han sprungit 18 kilometer tidigare under dagen så han inte sprang ifrån mig. Jag har känt mig otroligt stark de sista veckorna, det är jättkul! Och det betyder väl att det är bäst att vila lite. Så i helgen blir det lugnt och mest lite jobb i källaren
Denna Inga-Pelle vecka har jag kört LCHF och börjat med kaffet igen, det har gått jättebra så här långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar