fredag 3 juni 2011

Hälften, hälften med räk

I tisdagskväll fick jag ett sms av orienterarn som undrade om jag vill hänga med ut och cykla på måndag förmiddag. I och med att det redan stod ”cykellångpass” på schemat så var det inte så svårt att svara på den frågan.
Med siktet inställt på långpass cykel så började de vanliga morgonbestyren med att få iväg barnen till skolan. Mitt i detta trasslande var det frukosten som lockade till skratt.

Som ni ser är det mannagrynsgröt (barnen kallar det plattgröt för den är så slät om man häller upp den innan de stelnar), äggröra, pressad grapefruktjuice, MorEpa, Fortodol, Antioxidant plus samt en allergitablett och LITE frukt och grönsaker.
Efter att barnen kommit iväg till skolan så hoppade jag på cykeln och cyklade iväg till Stenstorp där orienterarn mötte upp. Vi tog det ganska lugnt och åkte och snackade på vägen NER till Hjo. Vi hade även en frisk medvind vilket gjorde att det gick mycket lätt ner till Hjo. I Hjo ville orienterarna ha glass, i och med att de är kända för sin glass i Hjo. Som tur var så var glasshaket stängt så vi rullade ner till hamnen och tog en tidig lunch i stället. Rökt Vätterröding med potatissallad och en fralla från Falköping.

Sedan började träningen uppför och motvind tillbaka till Falköping via Stenstorp där vi skildes åt. Efter detta cykelpass var mina lår ganska möra och hade redan ömmat ett par dagar. Så jag såg fram mot minst en, kanske flera, vilodagar då jag och frugan skulle åka i väg till Västervik på bröllop över helgen. På vägen till Västervik stannade vi hos mor och far i Örserum och lämnade av barnen. Jag hade även ringt till en gammal jobbarkompis för att eventuellt stanna till för en visit på vägen. När vi fick kontakt med varandra på onsdagen så berättade han att vi fick komma och hälsa på men att han funderade på att springa en lokal löpartävling på torsdagen om kroppen kändes bra. Så vi bestämde att han skulle ringa tidigt på torsdagen och meddela om han skulle springa eller inte, om han skulle det så skulle jag hänga på och göra det med.
Vid åttatiden på torsdagen ringde han och sade att det kändes bra och att han skulle gå och anmäla oss. Det blev ett snabbt ombyte till löparkläder och in i bilen med frugan och all packning. Sedan några snabba mil ner till Vimmerby för att springa Vimmerbyloppet. Det fanns olika sträckor att välja på så jag och min gamla jobbarkompis valde 11,5 km och frugan sprang 5 km. Starten gick 10:30 och då var jag väldigt osäker på hur vaden skulle reagera. Jag hade ju cyklat 11 mil dagen innan och suttit i bilen i princip fram till starten och bara hunnit med en kort uppvärmning. Sedan skulle jag ju springa snabbt då det var en tävling?! Kändes som att det kunde gå åt skogen med vaden. Men det gick fantastiskt bra, jag kände inget i vaden och benen var inte så trött som jag trodde de skulle vara. Jag klarade att hålla ett snitt på 3:59 minuter per kilometer under hela loppet. Det är jag fantastiskt nöjd med.
Resten av dagen blev en mycket trevlig vistelse i Vimmerby. I dag fredag har jag agerat PT åt 3 snygga brudar. Vi tog en morgonjogg i ett fantastiskt vackert Västerviksväder innan vi avslutade med en hotellfrukost. I morgon vankas det bröllop. Livet kunde vara sämre!

1 kommentar:

  1. Living the dream! Snygga bilder! Jag snor den ena!

    SvaraRadera