tisdag 8 mars 2011

Alla dessa stort fiskliknande däggdjur

Aftonbladet eller Expressen? Inte någon kvällstidning alls faktiskt, har inte köpt någon på säkert 10 år och varje gång jag läser i en så blir jag glad över mitt beslut att inte köpa skiten.

Men det var ju inte det jag ville säga. Jag tänkte egentligen på alla tävlingar, framför allt i vår, men även framåt. Det finns så många roliga tävlingar varje vecka att jag blir alldeles matt när jag tänker på det. Löpning, cykling, simning, orientering, triathlon och multisport. Förutom alla tävlingar så ska man ju på något sett hinna med allt annat med familj, släkt och vänner, ja ni vet ju förstås.

Jag hade tänkt hoppa över 10-mila då inte familjen kan följa med men jag blev övertalad att åka och då kunde jag ju inte tacka nej. Förra året frös jag som en hund, det ska jag inte göra i år. Jag fick gå upp två gånger för att springa i en backe så jag kunde somna igen, det gick nämligen inte att sova, då jag skakade för mycket.

Så som minst blir det i alla fall följande (om inget stoppar mig):
Tibrotrippeln
10-mila
Anderstorpsracet
Göteborgsvarvet
Vätternrundan
Örserumstriathlon? Dagen efter Vätternrundan kanske inte är optimalt för återhämtningen men det vore roligt att köra när jag är bra tränad?
Vansbro
O-ringen
Kalmar triathlon
Lidingöloppet

Ja, alltså stort fiskliknande däggdjur är ju val. Rubriken är alltså alla dessa val. Kankse var långsökt så jag förklarar det.

3 kommentarer:

  1. Glöm inte spin of hope, ingen tävling kanske men jag lovar det kommer att bli tungt:-)))) iaf ihop med all ved;-)

    SvaraRadera
  2. Jag saknar BMA i uppräkningen, men riktigt kul med 10-MILA!

    SvaraRadera
  3. Ja spin of hope är ju ingen tävling och så har jag ju inte bestämt mig riktigt ännu.

    När det gäller BMA så räknade jag faktiskt med att hjälpa till att arrangera.

    SvaraRadera