torsdag 10 mars 2011

En mycket bra dag

Tog det lugnt i början av veckan. Vilade helt måndag och onsdag. Tisdag bara klampade jag igenom ett tungt löppass. Kroppen var allt sliten efter Vasaloppet. Vi bor i en stuga med både utomhus och inomhus jacuzzi i, så det har blivit en massa bubblande under dessa vilodagar.


Idag har varit en mycket bra dag. Efter 9 timmars sömn var det standardfrukosten nu för tiden. MorEpa, Mivitotal, Antioxidant plus, Fortodol samt en gröt med banan, blåbär och yoghurt. Har faktiskt toppat med en ljus fralla med ost och kaffe under dessa dagar också.

Sedan klädde jag tjejerna och fick ut dem i slalombacken. Därefter bytte jag om och tog en tur i längdspåret som uppvärmning. Detta följdes av 85 minuter backintervaller. När jag var klar blev det bastu och lunch. Efter maten gick jag och Emia upp och vilade middag.

Jag skickade ut barnen till snögrottan som jag grävt dagen innan medan jag själv gick och tog en helkroppsmassage. Nu har vi ätit middag och det börjar bli dags för sängen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar