onsdag 2 mars 2011

Tandläkaren i dag men inte jag

Detta blir en lugn vecka. Har varit med på Wilskes måndags- och onsdagsträning, båda gångerna intervaller. Tuffa intervaller som har satt min vad på prov. Det blir nog vila både tisdag, torsdag och lördag inför Vasaloppet. Men på söndag ska jag blixtra till.

3 stycken 10 minuters intervaller på Wilske träningen i dag. Har aldrig kört det innan och det kändes nyttigt.

I och med att jag inte tränat så mycket i veckan har mycket av tiden lagts på huset och lite på jobbet. Stora viktiga framsteg på jobbet denna vecka har gjort att det varit riktigt roligt och inspirerande.

Var med Emia hos tandläkaren i dag. Jag börjar känna igen pekpinnarna där nu.
  • Bara godis en dag i veckan.
  • Bara vatten som måltidsdryck. (absolut inget med socker i)
  • Borsta tänder morgon och kväll med fluortandkräm.
  • Vuxen ska borsta tills man är 10 år.
  • Använd gärna fluortabbletter och fluorskölj.
Emia klarade svaren klockrent. Kul när tandläkaren frågade om hur ofta hon åt godis och Emia svarade: - På julafton.

Mycket hokus pokus hos tandläkaren också. Kan ju säga att de dagar jag har mest ont i munnen är när jag har varit hos tandterroristen (tandhygienist). Hur tänker man när man utbildar sig till tandhygienist? Jo det är ett roligt jobb, folk kommer till mig och och betalar pengar för att jag ska gå loss på deras tandkött. Det gör riktigt ont och de spottar blod, det är askul att plåga folk för pengar. Jag kan säga att jag försöker dra ner på besöken rejält. Varannan gång kan man ju utan problem hoppa över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar