söndag 27 februari 2011

En mycket bra söndag kryddad med Gulasch och en nypa olycka

Upp med tuppen och åt mina MorEpa, Mivitotal, Fortodol, Antioxidant plus samt en tallrik med gröt. Sedan en kopp kaffe och i väg till Skövde för att hämta upp orienterarn. Vi drog upp på Billingen och testade spåren där i 2,5 timmar. De fungerade bra och var mycket fina, kul sträckning också. De spåren får högsta betyg av mig.
5 poäng till den som kan gissa vem som står vid den blåa bilen i bakgrunden. Orienterarn och multisportarn får inte gissa.

Sedan hem till orienterarn igen, han slängde ihop en mycket välkommen och superb köttfärs med pasta och multisportarn anslöt på lunchen efter ett cykelpass. Maten var serverad precis lagom till herrarnas skiathlon. Efter den rafflande avslutningen på skiathlonen och lunchen ringde vi upp längdskidåkarn för ett planeringsmöte.

Väl hemma körde jag mitt andra pass för dagen, denna gången med bilmaskinen. Efter det åt jag en underbar Gulaschsoppa till middag som frugan gjort. Hon hade gjort ett storkok som vi ska ta med på nästa semester och bjuda på. Frugan är en mästare på mat men hon är lite slabbig i köket så för att inte grisa ner ännu mer fick jag uppdraget att transportera soppan från de stora grytorna till de små matlådorna (2 liters glasslådor). Det gick fint sedan vände turen! När jag lyfte ner matlådorna i frysen släppte locket på en låda och jag lyckades spilla ut några deciliter Gulaschsoppa i frysen. Jag blev riktigt irriterad över min klantighet och över att behöva städa frysen. I ilska gick jag upp och hämtade de två sista lådorna som jag inte fick med mig ner för trappan till frysen i första vändan. När jag sätter ner foten på källargolvet trampar jag rakt på mina träskor som jag slarvigt sparkat av mig innan jag gick upp. Detta resulterar i att jag vrickar foten och med höga skrik ramlar ihop i en hög på golvet med ena lådan Gulasch i handen, den andra ligger på golvet. Som tur är med locket på!

Så nu gör jag inget mer i dag! Det blir sängen och invänta bättre tider.

2 kommentarer:

  1. Orienterarn alltså.... Helt OK!!

    SvaraRadera
  2. Dan Moberg blev 11 på Vasan. Det är ju bara en etta för mycket!

    SvaraRadera