söndag 6 februari 2011

Tälta med Torvald

Fredagen skulle vara en löpdag enligt kalendern och det blev det också. Bestämde träff med multisportarn och vi gav oss ut på de isiga gatorna runt staden. Hade på mig längdskidåkarns vadskydd som jag fått låna. Sprang 13 km i hop med multisportarn, sedan fortsatte jag själv hälsoslingan hem. Det blev nästan en halvmara. Efter det var jag otroligt nöjd, jag hade kört ett långpass så tätt efter mina vadproblem utan att känna något. Tiden kanske inte var något att hänga i granen men det var ju bättre än vad jag gjort Göteborgsvarvet på några gånger för länge sedan. Det var ju inte heller meningen att det skulle gå fort. Jag hoppas nu att kunna köra ett långpass i veckan som är längre än 20 km, det är mitt mål. Jag ska sedan även ha med ett kort lungt pass och ett intervallpass varje vecka. Nästa vecka blir det FAIK:s intervallpass på tisdag.

I fredags fick jag även bekräftat att jag hamnar i startled 4 på Vasaloppet samt att jag åker dit med IK Wilske. Det ser jag fram emot. Innan detta blev klart så fanns det ett annat allternativ som lockade lite grann. Eller lockade lite grann, det var väl mer skräckblandad förtjusning. Längdskidåkaren hade nämligen erbjudit mig en plats i sitt tält vid starten. Men efter några avsnitt av Hipp hipp så tyckte jag att det verkade lite vanskligt.

http://www.youtube.com/watch?v=Z8IFuz1oer4

Lördag en social vilodag.

Söndag sprang jag utan vare sig uppvärmning, vadskydd eller komprisionstrumpar med tung ryggsäck en omväg till simhallen. 5 tunga kilometer utan problem. Simningen var ett riktigt mellanmjölkspass. Mycket snacka och ta det lungt. Vissa gånger känns det som jag inte andats på en timme, då har det varit tuft men det var det alltså inte nu.

1 kommentar: