torsdag 3 februari 2011

En vecka av husmanskost?

Maten hittills har veckan beståt av fisksoppar (kanske inte så mycket husman iof, men gott), isterband från Hugos med mos och lingon, strömming med potatismos och lingon, ragmunkar med stektfläsk

och lingon samt ärtsoppa med pannkakor. Vindaloo med rött och vitt rårris. De enda halvfabrikaten var ärtsoppan och Vindaloon och det var ju onödigt när jag lika väl kan lägga ärtorna i blöt på onsdagen och blanda ihop ingridienserna till Vindaloon själv. Bättring till nästa gång! Sammanfattningsvis så blir det mycket lingon. När det gäller lingon så kör jag frysta som jag värmer upp med lite honung och vips så är de klara, ett litet tips för er matnördar där ute som undviker konserveringsmedel. Jag tycker det är kul att laga mat!

En till som tycker det är kul med mat är Edward Blom http://www.tv8play.se/program/edwardblomsgastabud
Hans serie, Edward Bloms Gästabud, tycker jag är mycket underhållande.

En till som tycker om att jag gillar att laga mat är frugan. Barnen är dock inte lika uppskattande.

2 kommentarer:

  1. Smaskigt värre! Får än en gång tacka för isterbanden! Vill du ha en schysst matblogg så är det här ett bra tips:
    http://baraenkakatill.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Husman är bra skit det. Keep it up!

    SvaraRadera