lördag 26 februari 2011

Allt är nytt och skitigt

Det blev en ovanlig dag i fredags och när det gäller träningen blev den alternativ. Rörmokaren kom på morgonen och vi kopplade in duschen, handfat och en spegel på andra våning. Sedan fick jag en tokig ide, tänk om jag skulle hyra en bilmaskin och sätta i gång direkt i stället för att vänta och förbereda mer.

Vi har funderat rätt mycket på det här med att göra om i källaren och det är många olika val. Ett av de största valen är att välja vilken typ av bastu det ska bli. I dagsläget så kan det bli både ved, el och infraröd. Så för att få liter mer kött på benen så testade jag och gumman IR bastu i går. Sedan hyrde jag en bilmaskin.

IR-bastu? Ja, luften blir inte så varm i bastun men de som sitter i blir det. Det var skönt men det var inte som en vanlig bastu. IR-bastu har dock en hel rad fördelar jämfört med el och ved bland annat inget avlopp, låg energiförbrukning, ingen brandrisk, enkelt montage mm. Har fortfarande inte bestämt ännu vad det ska bli. Först ska sotaren komma och tryckprova så att vi ser om rökkanalerna är tillfredställande.

Höll på ganska länge med att bila och gräva i går kväll. I morse var jag med på Wilskes långpass för första gången, 8 pers var vi. Det blev ett förhållandevis kort och snabbt långpass. Jag kom upp i 20 km och var nöjd med det. Resten av dagen ska gå till skidor på tv och till bilande och grävande i källaren. Alltså rena multisporten.

4 kommentarer:

  1. Vilken karl du är Janne! Jag är imponerad!!
    IR-bastu? Vart testade ni det?

    SvaraRadera
  2. IR-bastu testade vi på Santa Monica här i Falköping.100 kr för en timme per person.

    SvaraRadera
  3. Hmm,IR-bastu.
    Nä det är nog inget för dig kära kollega.
    Du vet ju vad som händer om man stoppar in ett ägg i micron.
    Hälsningar från MP

    SvaraRadera
  4. Tack MP! Jag är alltså ett ägg.

    SvaraRadera