torsdag 3 februari 2011

Sex i poolen

Träningen har flutit på bra sedan sist. Jag har kanske inte flutit så mycket men jag har tränat mycket. Jag har snappat upp Järnmannens tumregel att aldrig träna löpning två dagar på raken. Och samtidigt insett att jag bör försöka att träna löpning varannan dag då det verkar som att löpningen är nyckeln till triathlon. Det är så det känns nu, som att löpningen ska tränas kontinuerligt och därför då helst varannan dag.
I måndags blev det 2 tunga timmar på cykeln i källaren, svetten sprutade och det kändes som motvind hela tiden. Dessutom kollade jag på en kass deckare. För att få lite possitiv träning så stack jag iväg och sprang runt stan och då fick jag känna på riktig motvind. Gråmulet, blåsigt och trötta lår gjorde även detta pass till en mindre positiv upplevelse.
På tisdagen vände allt, jag fick en skön timme med en bra deckare i källaren och sedan gick jag direkt upp till FAIK:s styrkegympa och körde cirkelträning. Denna cirkelträning stack ut lite då det blev en sport att köra armhävningar med klapp. Jag kan säga att de tog bra! Mina brösmuskler är som ..... aj.
Onsdagen vart ännu bättre! Körde skidor på berget i isiga, snabba spår och hade smetat på en rejäl klick klister under skidorna så jag kunde inte klaga på fästet heller. Brände av 44 km i rekord tid och då gled jag ändå runt 4 km och snackade med Riksmästaren. Efter det var jag fortfarande pigg och sprang då ett varv runt stan.
I dag har det varit lite av en vilodag. Gick upp tidigt och joggade till simhallen där körde jag ett lungt teknikpass. Kan man köra teknikpass som återhämtningspass? Gissa hur många vi var i poolen? 

1 kommentar:

  1. Enligt Wikipedia bor det 39 miljoner människor i Polen, inte sex stycken.... :)

    SvaraRadera