torsdag 24 februari 2011

Ingen rök utan eld

Har varit lite trött sista dagarna och inte sugen på att träna. Har känt att jag letat efter krämpor både här och där för att slippa träna. Har hittat på lite uppgifter i hemmet som behöver göras. Jag har legat och pyrt som sura vedträn på glöden. Det är väl bra att jag gjort lite mer i hemmet, men när jag inte tränar gnager det lite i samvetet också, det känns lite obekvämt. Jag kanske går ner i källare och fiser runt lite på cykeln bara för att få regga lite tid i träningskalendern.

Så får det blir! Det får bli några minuter i lugnt tempo i bågen. Det som stör i så fall är att min plan med att springa varannan dag kommer att spricka. Om jag inte drar på mig skorna efter cyklandet och joggar några kilometer bara för att få regga i träningsdagboken.

Så får det bli - ett kombipass! Ja, så gör jag. Först handlar jag lite mat och sedan läger jag barnen och sen, sen cyklar jag och joggar.

Kanske är detta blogginlägg den gnista som får den pyrande elden att flamma upp?!?

Nu ska här tränas!!

4 kommentarer:

  1. Ja det är liksom lite svårt att smita undan när man har gått ut med det så här "offentligt"..Att man ska träna dårå;) Hoppas det blir ett bra pass! Lena

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Blir du inte inspirerad av våra härliga skidgrabbar? Hälsn Berit PS du har säkert blivit biten av en mygga?!

    SvaraRadera
  3. Min plan igår var att ha en vilodag eftersom jag "bara" skulle spela lite badminton. Men så tyckte ja, när ja ändå skulle passera iksu på vägen hem, att ja kunde lika gärna köra lite där med. Så blev det. Tänkte bara köra lätta 10 min på paddelmaskinen men efter tio min tänkte ja att nu är ja ju halvvägs till 20 min så det fick bli 20. Sen körde ja på stakmaskinen. Tänkte bara köra 10min för att få känslan men hittade ett intervallprogram och vips så blev det 20min med intervaller. Och eftersom jag inte har någon cykel så springer ja dit jag ska så till dagens pass så lägger ja till 24 min löpning. Så var det med det. Vilodag? Äsch!

    SvaraRadera
  4. Ja du har rätt Lena svårt att glida undan när man offentligt satt upp mål. Bara att bita i.

    Och Berit visst blir jag inspirerad av skidgrabbarna. Tror dock inte att jag blivit biten av någon mygga i Italien.

    Mårten jag känner igen det där, det är så lätta att lägga på några minuter när man gjort det man ska och känner sig pigg.

    SvaraRadera