söndag 27 mars 2011

Vilodag eller vilodag?

Måndag blev en vilodag. Tisdagen jobbade jag på förmiddagen och på kvällen hade jag hand om FAIK:s intervaller. Det blev 7 tuffa backintervaller där jag gav allt, helt slut efteråt och då passade jag på att köra cirkelträning i 50 minuter. Halva tiden spenderades med att hoppa i tjockmattan.

Onsdagen blev en trängingsfri dag men absolut inte en vilodag. Jag fyllde och tömde 10 släppkärror med jord, fyllde hemma och tömde på tippen. Sedan en kärra singel. Efter det cyklade jag upp på berget med multisportarn och traskade runt i den knädjupa snön. Detta resulterade i en mycket öm rygg och träningsvärk både här och var.

Torsdagen blev en vilodag i ordets rätta bemärkelse, ingen träning och inget fysiskt krävande arbete. Det enda som fattades var en middagslur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar