lördag 19 mars 2011

En luffare i källaren

Mycket ideellt i veckan, en del jobb i källaren och inga resor, en bra hemmavecka, så som jag vill ha dem. Igår körde jag förmiddagen i källaren, ett bra pass. Sedan hade jag planerat ett långpass löpning men kände lite i muskelfästet på höger baksida lår vilket jag även gjorde i förgår så jag tänkte om och planerade för ett lugnt återhämtningspass i stället.

Jag gjorde både vit plattfisk från Island och strömming med potatismos. Tranbärssylt till strömmingen och majonnäs med ärtor i till den vita plattfisken. Maten som intogs ganska sent gjorde att jag var mycket hungrig när jag åt och ni vet ju vart det leder, paltkoma. Så min kropp tarvade en middagslur men efter mitt förmiddagspass i källaren så var jag mycket dammig och skitig över hela kroppen. Och det var ju ingen idé att duscha då jag planerat att springa lite senare. Det kändes inte lönt att duscha bara för att kunna vila middag. Detta dilemma slutade med att jag likt en luffare samlade ihop lite smutstvätt och lade mig på golvet i torkrummet.



Middagsluren är minst sagt underskattad i detta land. Så efter den välbehövliga vilan och lite annat stök så stack jag iväg med Mr TP på en tur runt staden. En lugn hälsoslinga som fick önskad effekt. Jag blev lite lagom trött och svettig. Sedan var det dags att skölja av dammet.

Idag har jag känt mig pigg i kroppen. Jag har jobbat i källaren och umgåtts med familjen hela dagen. I morgon blir det mycket träning. En riktig multisportdag faktiskt. Planen är mtb, orientering, löpning och simning i nämnd ordning. Kommer nog inte hinna med så mycket mer än så faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar